1 דקות קריאה
דחפו לו וויברטור לפה בכוח!!!! טיק טוק

דחפו לו וויברטור לפה בכוח!!!!, צילמו את זה לאתגר טיק טוק, העיקר שיהיו לו מלא צפיות..... בדרך רסקו לו הנפש, חוויה קשה לכל החיים...כמה זה חשוב להם שיראו אותם, חשוב להיות להיות מעורכים, שווים, בעלי ערך, משמעותיים, נחוצים, אהובים.

בסה"כ ילדים בריאים בנפשם שמחפשים שייכות, טבעת אנושית ורצון להיות חלק מ... משהו, חבורה כלשהיא.לצערי, כש "תפיסת העצמי" שלהם נמוכה, כשהם חיים בתוך תחושה של "אני לא מספיק טוב/ה" כשהם שעות מול המסך שמייצר בתוכם ערעור של הערך העצמי בצורה שיטתית.שמנכיח בתוכם את הבדידות, הריחוק, הניכור, השטחת הרגש, ניתוק הרגש והחיבור לחומר, להנעה חיצונית, לתלות במאפייני כוח בשביל להרגיש חשוב, שווה.

כשזו המציאות שלהם אחרי 10 שעות מסך ביום תחת שטיפת מח של הרשת, הם בוחרים במעגל חברתי כזה שבו הם ירגישו חזקים, במעגל שיאפשר להם להרגיש שווים, מוגנים שייכים ולא חשוב שהשייכות היא תחת ריצוי, ביטול עצמי וזרימה. 

לא פעם הם בוחרים להיות חברים ב"חברות הזבל" שם הם יכולים להרגיש "בעלי ערך".לא פעם שמעתי מתבגרים אומרים לי "זה מה שאני", "רק שם אני מרגיש בנח"... וכמה דקות אחר כך הם מבינים שהם התרגלו להיות במקום של הריצוי, להיות "חיילים" של מלך החבורה, של השליט, זה שיש לו כבוד, "אח שלי".

ככה הם התרגלו ש"הייאוש נעשה יותר נח".דרך הביוש של האחר, השיימינג הם מצליחים להיות בצד של ה"חזקים", אלו שמכתיבים את הכללים, אלו שנמצאים בצד שקובע את הקודים, אלו שכביכול "שמורים" בחסות החבורה , ולא חשוב שזו "חבורת הזבל" - בקטע שהם יודעים בתוך ליבם שזה לא לעניין, שזה חציית גבול, שזה משהו שהם לא היו עושים לעצמם.אבל הרצון העז להיות שייך, בעל ערך, חזק ובעיקר כזה שמקבל התייחסות בצורת לייקים וחשיפה מטשטשת את ההיגיון הבריא (שגם הוא לא נוכח מידי בגיל ההתבגרות) החשיפה הזו מבלבלת אותם, משתיקה את הרגש שאמור להיות "סמן ימני", שאמור לאותת ולומר להם לעצור, לחמול, להיות בחמלה בהקשבה לאחר.כך הם בצורה יצירתית מאוד מייצרים אתגרים הזויים, ביזאריים, מיניים.

כל אלו מייצרים תנועה ברשת, חשיפה בטיק טוק והגעה לפור יו, כן כן היעד הזה שבו כל העולם עושה לך לייקים, הריגוש הזה כלרגע עוזר להם להרגיש "שווים".ולא חשוב שבשביל זה אנחנו רוצחים למישהו את הנשמה.אז הנה אתגר הטיק טוק החדש, מספרים שזה ניסוי חברתי, מבטיחים הרבה צפיות, עוצמים את העיניים של המשתתף, ודוחפים לו וויברטור לפה .... ממש מצחיק !תחשבו בכלל למה ילדים בגיל הזה צריכים להיות חשופים לאביזרי מין?מאיפה מתבגרים צעירים כל כך משיגים/רוכשים אביזרי מין ומה הם עושים איתם? (חוץ מלדחוף אותם לפיות של חברים שלהם...)למה הם לא יכולים להכיר את המיניות שלהם בצורה טבעית, בריאה, מותאמת גיל, מחוברת לרגש, לרצונות שלהם? למה ילדים בוחרים להשתמש בזה כדי לייצר כאב למישהו אחר,

 כמה הכוח והרצון להיות "חזק" , (כי הם בתוכם מרגישים חלשים) מניע אותם בעיוורון מוחלט, בניתוק רגשי כמו בובות על חוט, בובות של הרשת.למה ילדים צעירים צריכים להרגיש בדידות כזו, תפיסת ערך מעורערת, לא שייכים, לא טובים , לא רצויים ולא מסוגלים ? למה ? זה דור העתיד של החברה הישראלית. אלו אמונות היסוד שנטועים בתוכם וכנראה ילוו אותם בחייהם הבוגרים, וחבל !זה רק הולך ו"משתבח " עם הזמן לאתגר הטיק טוק הזה מצטרף "מתחרה" נוסף - שיימניג שעשו לילד בר מצווה שמבחינתי רק מקריאה של הפוסט של האימא נשבר לי הלב.חבורה של ילדים מתארגנת ללעוג לילד בר מצווה, מתכננים, מבצעים ודואגים גם לצפות בפציעה, ממש לראות את הילד מדמם מכאב.(הפוסט מצורף)אנחנו צריכים להתעורר, להבין שאנחנו צריכים לקחת אחריות הורית, אחריות על הדור הבא שגדל פה ולייצר להם מרחב בטוח לגדול בו.

להיות איתם בנוכחות פיזית ורגשיתללמד אותם את חוקי החיים, איך מדברים, איך מייצרים שיח, איך מכבדים את האחר, איך אוהבים , איך מחוברים לרגש ועוד המון דברים בסיסיים מאוד שהם פשוט לא יודעים.אפילו איך מתבוננים בעיניים ומדברים בשיחה בסיסית בלי שיש נייד ביד או אלכוהול/ סמים/ כל פילטר אחר.אנחנו צריכים לשחרר אותם מהחרדה שבה הם גדלים ולייצר להן ביטחון במי שהם, ולא במכנסי הנייק שלהם שעולים 600 ש"ח ובהחלקה לשיער, נעלי הג'ורדן שעולים אלפי שקלים.אנחנו צריכים לקחת אחריות ושוב אגיד שהדבר הכי חשוב שהממשלה החדשה צריכה להתעסק בו זה הגנה על הנוער, עזרה להורים להחזיר את הסמכות ההורית, עיסוק עמוק ברשת ובהשפעה שלה על נפשם של ילדים/ מתבגרים.אחרת אנחנו נמתין לשיימניג הבא , לאתגר הטיק טוק הבא ושוב ניהיה ה מ ו מ י ם לכמה ימים ונמשיך קדימה הייתי חייבת לפרוק , קראתם עד לכאן? תודה עליכם