2 דקות קריאה
סכנות פורים - סם האונס החדש - 10 כללים לשמירה והגנה על המתבגרים/ות שלנו

מסיבות פורים כבר מתוכננות היטב, הזמנות של בני נוער צעירים למסיבות אלכוהול בטבע, בבתים, מועדונים רצות בקבוצות הואאטספ והטלגרם בלי הפסקה.

זה כמו אש בשדה קוצים, יחצ"נים צעירים, תלמידי חטיבה ותיכון מארגנים רישום מדויק של המשתתפים/ות, גובים תשלומים דרך הביט ומבטיחים מסיבות מהסרטים.

בכל המסיבות הללו יש התייחסות ברורה לאלכוהול, הרבה אלכוהול, מגוון של סוגים והבטחה שאין מה לדאוג "תחנות התדלוק" ישרתו גם את מי שפחות מגיל 18.

יש להם את הדרכים שלהם ל"התארגן" על זה.

בנוסף לאלכוהול שהפך להייות אורח קבוע ודי בנאלי, "בלי אלכוהול אין מסיבה" מצטרפים גם חומרים נוספים: 

גז קצפות שכבר כתבתי עליו הסבר מפורט

סמים בכל מיני צורות: נייס גאי, חשיש, מריחואנה. מוצרי עישון נוספים: וייפ (סיגריה אלקטרונית) שעכשיו כבר מגיעה עם שמן קנאביס, נרגילות, באנגים ועוד

כשכל אלו נמצאים בסביבה יש עוד מגוון של התנהגויות סיכון: 

1. מיניות לא מותאמת גיל- ואני אסביר למה הכוונה - מתבגרות ומתבגרים שמתנסים באקטים מיניים כשהם אחרי שתיית אלכוהול, הם נסחפים לתוך פעילות אינטימית שאחרי שאדי האלכוהול שוקעים מגיעה תחושת הבושה, התסכול ובעיקר הגועל מעצמם.

"מצצתי לו ובא לי להקיא, יש לזה ריח של דגים, אני לא מסוגלת ללכת לבית הספר, הוא גם צילם אותי...." מתבגרת בת 15

מסיבת סילבסטר לפני חודשיים.


2. אורח חשוב ומאוד מקובל לאחרונה -  סם האונס הוא כוכב עולה במסיבות הללו והוא מסוכן מאוד!

סם האונס שאנחנו מכירים אותו היטב משנה את צורתו והופך להיות מתוחכם יותר, מסוכן מאוד וכזה שמאפשר שליטה מלאה בגופן של נערות/ מתבגרות צעירות.אנחנו נוטים לחשוב ש"סם האונס" זה משהו ששומעים עליו רק בחדשות או במסיבות בחו"ל.

לצערי הרב השימוש בסם האונס הולך וגדל, תופס תאוצה והופך להיות מקובל/ נורמלי.

כשהרגש נשחק למול צפייה לא מבוקרת בפורנוגרפיה, כשגיל החשיפה לפורנו בישראל גיל 7!!!

כשהרגשות הופכים לאימוג'י בלי דופק ובלי נשמה זה גורר התנהגות שלא רואים בה את האחר, התנהגות שאין בה חמלה או מוסר, התנהגות שמטרתה לספק את היצר, ל"ארגן" לעצמי את המענה לדחף ולמנוע מעצמם התמודדות עם דחיית סיפוקים וכבוד לאחר/ת.

לא מזמן הכרנו כולנו את ארבעת הנערות שהבריחו את סם האונס לישראל, נערות מבית טוב שעבדו על אוטומט בלי דופק בתוך הנשמה, עבדו בלהביא סם אונס לארץ!!כמויות הנוכלים שנתפסים בניסיון להבריח את סם האונס היא לא הגיונית ותחשבו כמה כאלו מצליחים ולא נתפסים, בקבוקים שלמים של סם שיכול לסמם אלפי נערות מסתובבים חופשי בשוק ונצרכים בלי שום הפרעה.

בטלגרם אין בעיה לרכוש אותם תחת חיפוש "סם האונס" או "מבצעים לפורים".

פורים בהחלט חג שמח וכזה שהאלכוהול והשימוש בו מקבלים עוד חיזוק ולגיטימציה – ממש מצווה להיות בשכרות, בני הנוער עסוקים בהמון התמודדויות רגשיות והאלכוהול מגיע כמו כפפה ליד ומאפשר להם "לא להיות", לברוח מהמחשבות ובעיקר לממש כל מיני אתגרים ופנטזיות שהפורנו זורע בראשם, מסייע להם להתמודד עם החרדה והפחד ממיניות דרך שימוש בחומרים משני תודעה.

במפגשים הרבים שביצעתי עם בני נוער עולה לא מעט "חרדת הביצוע" הפחד לא להצליח והתחרות הזו שמכניסה אותה להתמדדויות לא מותאמות רגשית. התמודדויות שיש בהן תחרות ומרוץ אחרי חיזוק תפיסת העצמי שלהם והרצון להרגיש שווים, שייכים, רצויים ועוד. 

האלכוהול וכל מיני חומרים משני תודעה מאפשרים להם לעשות V ולהמשיך, לא כל כך משנה להם שמי שנמצאת שם מנגד נרמסת לפעמים, מנוצלת, סובלת וכו'.

וחשוב לציין שגם בנות צופות בפורנו וגם בנות משתמשות במיניות שלהן לחיזוק תחושת הערך העצמי, ולא מעט פעמים נפגעות, מתנסות בפעילות לא מותאמת גיל ורגש. 

אז הנה כמה טיפיס ונקודות חשובות להורים למתבגרים במהלך שבוע חגיגות הפורים:

1. הפצת סם האונס – סם האונס מסתובב בשוק, נוכח ונמצא בעלייה דרמטית בשימוש. 

אלפי ליטרים בשוק בקלות מטורפת עם משלוח עד הבית תוך 30 דק, הסם הזה יכול בקלות להגיע למשקה של כל מתבגרת/ נערה/ אשה בישראל .

ראשית עדכנו את המתבגרים/ות שלכםן. שתפו אותםן במידע הזה ותציידו אותם בהבנה חשובה שהן צריכות לשמור על עצמן, לשתות רק מבקבוק סגור!! 

לא להאמין לבר מן – הם גם משתפים פעולה עם עברייני המין, בנות צריכות לשמור על עצמן ! 

עדיף להיות חכמה ולא רק צודקת. 

לגבי המתבגרים שלנו תייצרו איתם שיחה חשובה על כבוד, על הערך שלהם ועל מיניות שיש בה אהבה, רצון פעיל והסכמה למגע בצלילות ולא תחת אלכוהול / סמים ומתוך כוונה לעשות V.

גבר מי שמונע פגיעה מינית, פוקח עיניים ולא משתף פעולה עם ניטרול רגשי ופיסי של בנות. 

2. הפרדה בין אלכוהול למיניות – לא מעט מתבגרים בטוחים שאלכוהול מחזק להם את העונג המיני- אז הנה הבהרה חשובה, אלכוהול הוא חומר מאלחש, הוא לא מחזק תחושה הוא מחזק רגש – הוא מחזק את תחושת הבדידות/ הפחד/ החרדה. 

הוא לא מחזק את העונג המיני!

3. אי אפשר לקבל הסכמה / רצון פעיל לקיום מגע מיני תחת השפעת אלכוהול או כל חומר משנה תודעה אחר.

4. "זה החברים הכי טובים שלי אין מצב שהם יפגעו בי ...." – הרבה מתבגרות נוטות לחשוב שזה בסדר לשתות ולאבד את הדעת כי אנחנו עם החברים שלנו מכיתה/ מהתיכון/ מהשכונה וכו' 

90% מהפגיעות המיניות נעשות על ידי אנשים מוכרים!!! 

רק 10 % מהפגיעות המיניות בגילאי 12-18 נעשות על ידי אדם זר. 

חשוב להיות חכמות ולא רק צודקות, לשמור ולהישמר, לא להיות תמימות ולא להיות זורמות. 

5. סם האונס החדש 

תקראו היטב את המידע הזה !סם האונס זה שאנחנו מכירים : זה שמפיל את הבנות לסוג של תרדמת שבה הן לא זוכרות כלום ממה שהיה, הופכות לבובות רדומות ומוכנות לפשע המושלם, כבר עבר שדרוג והוא היום מסוכן אפילו יותר.

כשנערה/אשה מקבלת סם אונס ומתעלפת או לא מצליחה ללכת היא יכולה לעורר חשד, ואם יש אנשים בסביבה ( בפאב/ מועדון/ מסעדה) שמבחינים בזה יכולים אולי להציל אותה. 

במקרה של סם האונס החדש יש כבר שימוש בחומרים אחרים, הפעם משתמשים ב קאטמין ובעוד סוגים שונים וחדשים שהפעילות שלו מייצרת בעצם נטרול ההתנגדות, שיבוש תהליכי קבלת החלטות, שינוי התנהגות וכל זה קורה במהירות יחסית באמצעות סם שעברייני המין שמים במשקה ברגע אחד של חוסר תשומת לב פועל תוך מספר דקות. 

ככל שהזמן חולף ההשפעה של הסם מתהדקת, מה שקשה יותר הוא הזיכרון, הוא ממשיך לפעול, זה כמו להיות שם, לחוות הכל, לזכור הכל ולא להצליח להתנגד. 

נערה הופכת זמינה רגשית לפיתוי – בניתוק רגשי היא גם שם וגם לא שם.

הסם הזה נמצא סמין ברשת, חיפוש פשוט בטלגרם תחת סם האונס/ קאטמין/ MD יביא אתכם לסוחרים שמוכרים בעלות זולה מאוד ובמשלוח מהיר של תוך 40 דקות על דלת הבית את הסם הארור הזה.

דיווחים בחדר 4 (חדר שאליו מגיעים אחרי תקיפה מינית) בבתי החולים בארץ מדווחים על מעורבות של סם האונס במעל 70% מהתקיפות.

6. אין צדק – עברייני המין מזוכים- אי אפשר להוכיח שהם נתנו את הסם כדי לתקוף (הסעיף בחוק לא מאפשר הרשעה) והם פשוט לא מודים ומשתחררים!!! 

הרוב המוחלט של התיקים נסגרים!! פשוט הזייה.

גם מעבדה שבודקת בקצוות השיער הימצאות של סם האונס לא פועלות בישראל, הדגימות נשלחות לאיטליה ולוקח כמה חודשים לקבל את התוצאות, גם אז הפרקליטות סוגרת את התיקים, בקיצור יש פה הפקרות שבה נערות/ מתבגרות/ בנות נוער ונשים מופקרות בצורה בוטה בלי שום הגנה של החוק! 

לכן המסר הוא להישמר!, להכיר, לדעת ולהיות פרו אקטיביות בהגנה עצמית

פגיעה מינית היא פגיעה שמשאירה עקבות בנפש, המטרה היא להימנע ולהישמר, צדק אחרי פגיעה מינית לא מרפא את הנפש לצערי, וגם הוא לא בנמצא! 

במציאות שבה מתבגרים וגברים צופים בפורנו באופן אובססיבי, נשים ונערות הופכות לטרף, כשהסמים הללו נמצאים זמינים בלי שום הפרעה אז יש פה מלכודת מטורפת

 התפקיד ההורי - תדרוך ושיח לפני מסיבות פורים

1. הזמן הוא קריטי - סם האונס החדש (וגם הישן) מתחילים להשפיע די מהר, ישר מרגישים סחרחורת, מין תחושה מזורה של בלבול, ערפול – ברגע הזה ממש ממש חשוב לפנות לחברה, שומר של המקום, מישהו/י שאפשר לומר לה/ו פשוט שנראה לך שסמו לך סם האונס, רוצי לשירותים סגרו את עצמכן בתא ותנסו להזעיק עזרה טלפונית.

2. העניין המרכזי הוא הזמן-  ככל שהזמן עובר (וזה קורה מהר) ככה כושר ההתנגדות יעלם, ואתן פשוט תהפכו לבובות על חוט, זו תחושה איומה להיות מותקפת, לדעת שאת מותקפת ולא להצליח להתנגד. 

3. הסם נשאר בגוף 72 שעות-  לכן חשוב להגיע כמה שיותר מהר לחדר 4 באחד מבתי החולים, לא להתקלח, לא לכבס את הבגדים, ולא לשטוף את השיער – כל אלו הן בקשות חשובות שיאפשרו לכן לשמור עדות של תקיפה – לצערי כל התיקים נסגרים אבל בכל זאת, חשוב להגיע וגם לקבל טיפול נגד מחלות מין, הריון, בדיקה גופנית וכו'.

 זה ארוע מאוד קשה שמנסים להקל שם על הנפגעות ככל שניתן, אבל זה שוב חדירה לאינטימיות וכאב מאוד גדול.

4. בנות תשמרו על עצמכן - תבלו יחד בחבורות, הימנעו ממפגשים עם חברים שאתם לא מכירות או "מכירות" וירטואלית- חברות ברשת לא מעט פעמים יש לה מטרה אחת ברורה, קיום יחסי מין עם מתבגרות/ אונס. 

תקשורת פתוחה הורים ילדים קריטית ביכולת השליטה שלנו לשמור עליהם/ן.

5. הורים תהיו מגדלור – פחות מאיים וכוחני יותר קשוב ומתעניין, פחות זורם וחבר יותר הורה ומציב גבולות, אל תלכו לידם על ביצים, הםן צריכיםות את הגבולות השומרים, הםן יודו לכם בסוף, רק ככה הם יצליחו לפתח את שרירי החוסן, לדחות סיפוקים ולדעת לשמור על עצמםן וגופםן.

6. תדעו איפה הםן מבלים בדיוק! - כתובת, מיקום, תעשו ביקור אם צריך, תיהיו זמינים וקשובים.

תבדקו מה שכבת הגיל, עם מי הילדים הולכים, איך הם חוזרים, תגדירו מתי בדיוק, טלפון זמין וכו'

7. תבדקו מי ארגן את המסיבה ? 

הן יגידו לכם יש אבטחה ואין אלכוהול, אז תבינו יש אלכוהול " תחנות תדלוק" פשוט מחוץ למסיבה, חשוב לייצר על הנושא הזה שיח, לומר להם שאתם יודעים שיש ולהציב את הגבול, כל הורה יעשה מה שהוא מבין, אני אישית לא מאשרת לילדים שלי שתיית אלכוהול לפני גיל 18! 

ככה מעבירים מסר שיש חוק שמגן ושומר, נכון זה קשה, כי "כולם שותים" אז אני לא אמא של כולם! 

מאמר על למה הם שותים באמת? פה ואיך מציבים גבולות פה 

8. תיהיו איתם בקשר טלפוני

תדברו איתם ואל תסתמסו איתם - תיהיו בטוחים שהם בסדר, בתכתבות לא תצליחו להבין מה קורה באמת, וגם יכול מאוד להיות שחבר/ה יכתבו במקום הבן/ת שלכםן.

9. אחרי המסיבה ישנים בבית 

תהיו בבית לקבל אותם ולבדוק שהם בסדר 

10. הם שתו והשתכרו ? - תנשמו ! 

תחבקו אותם, תסייעו להם, תייצרו שיחה רגועה אחר כך ותנסו להבין מה היה שם, תסבירו את הסכנות ותייצרו גבול ברור!

תזכרו לשמור על המקום שלכם ועל הזמינות שלכם, אתם צריכים להיות הכתובת שלהם תמיד, תייצרו מציאות שבה הם ירגישו בטוחים בכל פנייה אליכם תמיד.

פורים שמח ובטוח לכל החוגגים! שימו לב כמה זה קל להזמין אלכוהול, סמים, מוצרי עישון ועוד ככה מוכרים סם אונס בלי בעיה - פשוט הזוי



כמה נתונים חושבים על סמי האונס:

להלן 5 חומרים (קבוצות של חומרים) שהוגרו על ידי משרד הבריאות כמסוכנים והוצאו מחוץ לחוק (לצערי זה שהם הוצאו מחוק לחוק לא עצר את השימוש וההפצה שלהם, לא מנע מעברייני המין לעשות בהם שימוש בקלות בלתי נסבלת)


1. קטמין: ידוע כ"סם אונס"- 
לרוב חסר טעם וריח,מקרים שבהם יש תחושה של משהו מתכתי, תלוי במה מערבבים את הסם.
תופעות לוואי של הסם:  
הפרעות בקצב הלב, פרכוסים, הרס תאי שריר, הזיות וסיוטים, תחושה של נזילות, ריפיון שרירים, אופוריה לא מוסברת.            

לאחרונה חלה עלייה בשימוש בסם הזה כסם אונס וגם לשימוש כסם שמאפשר הרחבת תודעה ובריחה ממציאות, חרדות וכו' - מאוד מסוכן וגם ממכר.


2. AL-LAD: נגזרת של LSD
סם בעל השפעה פסיכודלית.                                                               

תופעות הלוואי של הסם-  מחשבות אובדניות, חרדה, הזיות, אנורקסיה.


3. פנטניל: 

סם מסוכן מאוד, עלול לגרום למוות! מידי שנה יש דיווחים של כ 10,000 מקרי מוות כתוצאה משימוש בסם הזה.

מגיע גם בצורה של קרפנטניל - משמש גם כתחליף להירואין


4. U-47700
תופעות הלוואי של הסם : 
תחושת אופוריה, גורם נזק לרקמות חיות במח. 

5. סקופולאמין - 

תופעול הלוואי של הסם - סם ותיק נחשב כרעיל מאוד, מקורו בצמח עלולה לגרום למוות, אסורה לשימוש במקומות רבים בעולם.

מגיע גם בצורה של מדבקה לכאבים, בני הנוער נוהגים לחמם את המדבקה ולשאוף את האדים של הסם, ( יש לזה ריח נוראי), מאוד חזק ומאוד מאוד מסוכן וממכר.

6. סקופולאמין

תופעות הלוואי של הסם- במינון מוגבר משפיע על היכולות הקוגנטיבית, כושר השיפוט, תפיסת המציאות והמרחב, שיפוט לקוי, איבוד זכרון לטווח קצר, מפחית התנגדות. השפעתו פגה לעיתים רק אחרי כמה ימים!

שימוש בסם יכול להיות גם במשחה על הגוף, אבקה בתוך משקה, פיזור אבקה  באויר.

סם מאוד מבוקש בקרב עברייני מין, עברייני רכוש, משתתף פעיל בלא מעט מקרי אונס.


תשמרו על הילדים/ות 

חג פורים שמח 

ליאורה חיים - פסיכותרפיסטית, מדריכת הורים בכירה, מדריכה ומטפלת  רגשית לנוער, מדריכת מיניות - בוגרת תואר שני בחינוך.