ראיון עם אנבאלה שקד בנושא מסוגלות אישית

ראיון עם ד"ר אנבלה שקד בנושא הנעה לפעולה ומניעת דחיינות והמנעות בקרב בני נוער. איך מצמיחים תחושת מסוגלות ובונים חוסן וערך עצמי.

קרא עוד
1 דקות קריאה

חרדה חברתית - עם הפסיכולוגית שרון צונץ

חרדה חברתית היא חרדה שפועלת תחת בושה והסתרה, היא מאוד קשה עבור הילד החרד, מוסתרת תחת האגו ויש לה אדוות על כל תחומי החיים. היא משפיעה ושורטת את הנפש, משמרת את עצמה ומייצרת ריחוק, התנעות, דחיינות ולא מעט כאב ותסכול. בתוכנית הרדיו "מתבגרים זה על" עם הפסיכולוגית שרון צונץ נגענו במנגנוני החרדה ובכלים לאיתור והתמודדות , התפקיד ההורי וההשפעה ההורית על מנגנוני החרדה החברתית והחרדה בכלל.

קרא עוד
1 דקות קריאה

סטיות מיניות של מתבגרים - עם ד"ר טל יעקובוביץ

אחד הנושאים שהכי מטרידים הורים, נמצאים במרחב הבושה ומאוד רלוונטיים ומשמעותיים בעידן הנוכחי, בעיקר לאור החשיפה המוקדמת מאוד לפורנוגרפיה, גיל 8+ בשיראל, אולי אפילו עוד לפני. היקפי הצפייה, תדירות הצפייה וההשפעה על הנפש, על התפתחות מינית תקינה, השפעה על הרגש ועל עוררות מינית ועל הפרשנות שלה בקרב בני נוער ובנות נוער, מתבגרים/ות.

קרא עוד
1 דקות קריאה

גניקולוגיה של מתבגרות עם ד"ר מתן אלעמי

ד"ר מתן אלעמי יו"ר החברה הישראלית לגניקולוגיה של ילדות ומתבגרות , רופא בכיר בלניאדו - ומנהל מחלקת הריון בסיכון. מתנדב פעיל בדלת פתוחה- מרפאה ליעוץ למתבגרות .מתן יכניס אותנו לתוך האתגרים הרגשיים של מתבגרות, לתוך הבנת המיניות שלהן, יציף לנו סכנות וגם גברים טוביםנדבר על מגע מיני, ניתוחי עיצוב הפות, הסרת שיער, התמודדויות של מתבגרות , קשיים, אמצעי מניעה ועודמוזמנים/ות להאזין, לשאול שאלות ולקבל מידע וטיפים תוכנית מאוד מרגשת שמספקת המון כלים להורים, המון ידע וחשיפה לתוך העולם של בני ובנות הנוער - ד"ר מתן אלעמי מביא דוגמאות מהשטח ומספק לנו הצצה פנימה לתוך מקומות חשובים להורים.

קרא עוד
1 דקות קריאה

הפרעות אכילה- השמנת יתר, אנורקסיה - עם פרופסור דני נמט

פרופסור דן נמט בשיחה בנושא הרגלי אכילה של מתבגרים בעידן החדש. פרופסור דן נמט הוא סגן מנהל בית חולים מאיר, מנהל מרכז ספורט בבית החולים, רופא של הנחברת האולימפית - עוסק גם ברפואת ספורט נשוחח על השמנה, אנורקסיה, פעילות גופנית מה התפקיד ההורי בעידן בו הרשת מעודדת רזון וניראות חיצונית והמרחב רווי באוכל נוטף שומן,תוכנית בישול והמון פיתויים. איך עומדים מול ההשפעות של הרשתות החברתיות, הלחץ החברתי, מודלי היופי והאופנה .

קרא עוד
1 דקות קריאה

היום בתוכנית - אינטימיות של מתבגרים , איך היא ניראית כשיש מצלמה באוויר ועד כמה הם מרגישים/ות בתוכה רוגע?

בתוכנית Lee Reuveni מדריכה ומטפלת מינית מוסמכת, בעלת טור ב Haaretz הארץ , כתבה את הספרים אמא בטן אמא לב, מיטה וחצי - מדריך מיניות למתבגריםות שיחה על מתבגרים/ות בחופש הגדול, איך ניראית האיטימיות שלהםן, איך הםן חווים אותה/ מבינים/ות אותה ? מה התפקיד שלנו כהורים בזמן הקריטי הזה, איך חינוך ושיח יכולים למנוע התנהגויות מיניות מסוכנות?

קרא עוד
1 דקות קריאה

חרדה חברתית - אפרת חנן עמותת רקפת

חרדה חברתית פוגשת היום המון מתבגרים/ותהיא מגיעה בכל מיני צורותיש לה המון אדוות על כל מעגלי החיים היא מוסתרת ומעמיקה את הבושה והעלבון ולנו כהורים יש תפקיד משמעותי להיות שם עבורם ולתת תקווה, לפעמים מטוב ליבנו אנחנו עושים בדיוק ההפךבואו לקבל כלים, ללמוד את מאפייני החרדה, להכיר את התמרורים החשובים ולהיות שם עבור הילדים שלכםן.מאחרת את אפרת חנן רכזת תחום הורים בעמותת רקפת עמותת רקפת.

קרא עוד
1 דקות קריאה