12 Aug
12Aug

בשנים האחרונות אנחנו עדים לניסיונות לתווך מיניות חיובית, שיח שבו אנחנו מנסים לתת נקודת מבט חלופית לשיח השלילי הרווח בנושא מיניות. 

בעוד השיח השלילי אודות מיניות מדגיש אלימות, סכנה, הימנעות, מניעה וחולי. שיח על מיניות חיובית מבקש לקדם תקשורת רגשית כנה ומשמעותית, חיבור לרגש וחוויית עונג. 

שיח שניגש לנושא מהצד החיובי שדרכו יוכלו בני ובנות הנוער לבחון את המציאות המינית אליה הם חשופים כיום מגיל צעיר בצורה פרוצה, לא מותאמת ולא בריאה ובעיקר בלי כלים לתרגום המסרים.

שיח שמייצר הקשבה פעילה שיכולה להוביל לשינוי תפיסתי, רגשי והתנהגותי. מטרת הסדנה לספק נקודת מבט חיובית, חיבור בני הנוער לרגשות שלהם, יצירת שיח שמחבר לרגש ומעודד שיח על מיניות בצורה גלויה, בלי בושה. 

בעיקר לספק להן מידע אמין ולספק את הסקרנות. אני מאמינה שמתבגרים כיום צריכים לקבל בעלות על המיניות שלהם, על הרגשות שלהם, על הנפש והרצונות שלהם. לצערי כיום בני נוער מתנסים במיניות בגיל צעיר מאוד, ללא בשלות רגשית, מתוך רצון להשתייך,  חיקוי והקטנה עצמית. 

לרוב, הם נפגעים מהחוויה המינית ופחות חווים אותה בעוצמות הרגש הנדרשות. התנסויות מיניות שזורעות בתודעה שלהם משוואה של מיניות = כוח, שייכות, ריצוי, הקטנה ולא עונג, חיבור רגשי וחווית אושר.

סדנאות מיניות למתבגרות/ים בכל הגילאים - דברו איתי 

פרטים פה

ימי עיון, הדרכות מותאמות אישית להורים/צוותים/ הדרכות מתמשכות/ חד פעמיות - צרו קשר לתכנון מדוייק ומותאם

ניתן להזמין גם דרך הגפן 

יום עיון לצוותי הוראה מגדר ומיניות

"ג'ירפה זקנה חושבת" - זה הקוד המחשבתי ההורי/ הבוגר/המנחה

יום עין בנושא מגדר, מיניות בריאה ומניעת אלימות מינית - בשיטת "מגן הנפש". 

ככה התחיל הבוקר שלי יחד עם עובדים של המנהל ההתיישבותי, הורים למתבגרים ולמתבגרים שבדרך, עו"סיות, מדריכות שבאו ללמוד כהורים וכאנשי מקצוע איך מתווכים מיניות בריאה, כזו שמקושרת לעונג ולא רק לאזהרה, פחד וסכנה. 

צללנו לתוך עולמם בני/ות הנוער, צפינו בהודעות הוואטסאפ שלהם, בתמונות הסטורי (הסגור), בשאלות האנונימיות שלהםן כדי ללמוד מה קורה להםן ברגשות, במחשבות ומה באמת הםן צריכים/ות היום בעידן הזה כדי לחוות מיניות שמקושרת לאהבה, זוגיות בריאה, עונג, חיבור רגשי ולא למיניות שעושים בה שימוש לצורכי שייכות, חיקוי, ריצוי ובעיקר המון כאב ותסכול. 

שוחחנו גם על פגיעות מיניות והטרדות מיניות, למדנו את מעגלי הנפש והתודעה, הבנו את גודל התופעה (הכואבת), נכנסו לתוך התודעה שלנו כהורים, ניסינו להבין למה הדבר הזה שנקרא מיניות כל כך מקפיץ בנו מחסומים ופחד, ואיך באמת ניתן לשחרר את זה להיות "האדם הזה שאליו פונים". 

כרגיל לא מעט אבות יקרים התחילו את היום ב "אין מצב שאני אדבר עם הבת שלי...." , תמיד מרימים לי להנחתה, הם הופכים להיות האתגר שלי בהדרכה.

 כשמסתיים היום הם הופכים להיות ג'ירפה זקנה וחושבת, הם יוצאים עם אומץ, הבנה של תפקידם המשמעותי, כלים ובעיקר רצון לפתוח בשיח בריא ומקדם. 

יום שלם של סדנה מאוד מורכבת עם תכנים לא פשוטים שדרשו מהםן להתמודד עם המציאות, להתבונן לתוכה מתחת לפילטרים של המסך ולצאת לעשייה משמעותית כל אחד/ת בתוך הבית הפרטי שלה. 

התרגשתי מהשיתופים שלהם, מהנכונות שלהם ללמוד, לקבל עזרה וידע איך להיות טובים יותר ומשמעותיים יותר בתוך תפקידם ההורי. 

גם הספר שלי  "ג'ונאם" שלי היה איתי (נשמה שלי)מדריך לחינוך מתבגרים בעידן החדש, שיטת "מגן הנפש" מפורטת בספר בהסברים, גרפים ותיאורי מקרה מהקליניקה. 

התרגשתי בדרך החוצה מכפר הנוער, כשאחד המשתתפים (המתנגדים) השמיע לי שיר ואמר לי "מחר אני פוגש את הבת שלי, זה השיר שיהיה ברקע כשאני אתחיל לדבר איתה...... על מיניות" הוא כבר היה הרבה יותר שמח וממוקד מטרה ופחות חושש ומוטרד. 

זה כל כך ריגש אותי שדמיינתי לעצמי את הרגע הזה ובלעתי את הדמעות שלי עם חיוך ענק בלב. ומשם המשכתי לסדנת מיניות בגיל ההתבגרות לבנות מצווה שגם שם רקד לי הלב מאושר, ועל זה אני אכתוב בהמשך. תודה על הזכות הזו להיות שם ולעשות את השינוי הכל כך חשוב הזה שיכול לשנות את עולמם הרגשי והערכי של מתבגרים/ות

מיניות בתודעת עונג - פרק בפודקסאט שלי עם הדוקטורנטית נועה נופר 

להאזנה - לחצו פה - נועה נופר 

להאזנה לפרק עם עו"ס מור ארז - הטרדות מיניות - לחצו פה

להאזנה לפרק עם ליאור דואק - אינטימיות

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.