בימת החיים: רשתות חברתיות חוסן נפשי ומנטלי
מספר תוכנית: 22670

הרשתות החברתיות והמסכים הפכו להיות "בימת החיים" עבור המתבגרים והמתבגרות, לעיתים אף יותר מזו המציאותית. תוכנית שמטרתה להבין איך נראה העולם של הצעירים היום. הסכנות שמרחב זה טומן בחובו (פורונוגרפיה, פדופיליה, התמכרות, סמים, אלכוהול, הימורים...) ומה תפקיד צוותי החינוך וההורים בבניית חוסן נפשי ומנטלי עבור המתבגרים.

פרטים כלליים

22670

פעילה

חיצוני - מגזר עסקי

רווחתי - רגשי

כישורי חיים | כישורי הורות

תוכנית חינוכית

מודעות עצמית הכוונה עצמית מודעות חברתית התנהלות חברתית

הערה: לגבי כל תוכנית העוסקת בתהליכים נפשיים ומעסיקה גורמים שמתערבים בבריאות הנפש, יש לבחון את כשירותו של כח האדם המטפל. בכל מקרה של ספק, ניתן להיוועץ במנהל השפ"ח או עם הפסיכולוג המחוזי.


תקציר ומטרת התוכנית

הרשתות החברתיות והמסכים הפכו להיות "בימת החיים" עבור המתבגרים והמתבגרות, לעיתים אף יותר מזו המציאותית. תוכנית שמטרתה להבין איך נראה העולם של הצעירים היום. הסכנות שמרחב זה טומן בחובו (פורונוגרפיה, פדופיליה, התמכרות, סמים, אלכוהול, הימורים...) ומה תפקיד צוותי החינוך וההורים בבניית חוסן נפשי ומנטלי עבור המתבגרים. מה קורה באמת בתוך הרשת, איך זה משפיע על האנ"י ( אהוב נחוץ יכול) של מתבגרים? איך זה משפיע על המוח? מהם האינטראקציות החברתיות החדשות ואיך זה בא לידי ביטוי במציאות החברתית בביה"ס ? לרשתות החברתיות, למסכים ולעידן המדיה יש השפעה משמעותית על דפוסי החשיבה של המתבגרים, על הרגשות שסוערים בתוכם, על התפתחות המח, תפיסת הזמן, שייכות, יכולות חברתיות וגם על מערכות היחסים שלהם בבי"ס ובבית.

כלים להתנהלות מקדמת שיאפשרו יצירת שיח מקדם ודיאלוגי שעוסק באיך ניתן לצרוך רשתות חברתיות ומסכים באופן חכם ששומר על המתבגר.ת. כלים וכללים שיאפשרו להם להמשיך להיות נוכחים בתוכם, משמעותיים עבורם בגיל מורכב שבו מעוצבת אישיותם הבוגרת. מדובר בסדרת הרצאות תחת נושא זה, הן יכולות להיות חלק מתוכנית "בימת החיים", ויכולות לעמוד כל אחת כנושא נפרד. ההרצאות מיועדות למתבגרים ומתבגרות, לצוותי חינוך ולהורים.

פיתוח והפעלה

גוף חיצוני

גוף חיצוני

2022 - תשפ"ב

התוכנית נכתבה על ידי ליאורה חיים, בעלת 25 שנות ניסיון בליווי מתבגרים ומשפחות במסגרת שירותי הצבאי. מפקדת ומנהלת בית ספר מקצועי באגף התקשוב, במסגרת התפקיד טיפלתי בחיילים רבים. בעלת MA בחינוך מיוחד והתמחות בלקויות למידה.יועצת ומנחת הורים מוסמכת בשיטת אדלר ומנחת קבוצות מוסמכת מטעם מכללת גישות.

תיכונים, חטיבות ביניים ובתי ספר יסודיים, צוותי החינוך שלהן והורים, ברור הצורך של המוסד בהתאמה לקהל היעד, תאום תאריכי מפגשים ויציאה לדרך.

לינק לאתר גפ"ן