מגרש אימונים לחיים: כלים לעבודה עם בני נוער בשפה של העידן החדש
מספר תוכנית: 22644

להפוך את מרחב הקשר בין המבוגרים (צוותי חינוך והורים) למתבגרים למרחב מצמיח לבגרות ועצמאות, בניית ערך עצמי, חוסן נפשי ותחושת מסוגלות."מגרש אימונים לחיים". הכשרת צוותי הוראה (והורים) בשיטה חדשה ועדכנית שמדברת את שפתם של בני הנוער, מותאמת למאפייני הדור, גמישה ועונה על צרכיהם.

פרטים כלליים

22644

פעילה

חיצוני - מגזר עסקי

חברתי - ערכי

כישורי חיים | פיתוח צוות/הכשרת מורים | כישורי הורות

תוכנית חינוכית

חשיבה ביקורתית חשיבה יצירתית מודעות עצמית מודעות חברתית התנהלות חברתית

הערה: לגבי כל תוכנית העוסקת בתהליכים נפשיים ומעסיקה גורמים שמתערבים בבריאות הנפש, יש לבחון את כשירותו של כח האדם המטפל. בכל מקרה של ספק, ניתן להיוועץ במנהל השפ"ח או עם הפסיכולוג המחוזי.

תקציר ומטרת התוכנית

להפוך את מרחב הקשר בין המבוגרים (צוותי חינוך והורים) למתבגרים למרחב מצמיח לבגרות ועצמאות, בניית ערך עצמי, חוסן נפשי ותחושת מסוגלות."מגרש אימונים לחיים". הכשרת צוותי הוראה (והורים) בשיטה חדשה ועדכנית שמדברת את שפתם של בני הנוער, מותאמת למאפייני הדור, גמישה ועונה על צרכיהם. השיטה מגדירה מחדש את הסמכות המקצועית וההורים כסמכות מכווינה הפועלת על בסיס של שיוויון ערך, ויחד עם זאת יוצרת עבור כל מתבגר, מגדלור-דמות בוגר משמעותי. זיהיתי כי הקושי הגדול של צוותי חינוך והורים בהתמודדות עם מתבגרים טמון בעיקר בזכרונות הילדות שלהם, באמונות ובדפוסי ההתנהגום שגדלו לאורם. ההשתהות בחוויות המוכרות להם מול המציאות העכשווית יוצרת פער בו יש המון כאב, תסכול, חוסר ודאות ותקיעות ולעיתים אף ויתור על סמכות (מקצועית או הורית) ממקום של פחד וחרדה. התוכנית מספקת כלים טיפוליים, רגשיים וחינוכיים המגיעים מעולם האימון ועונים לצרכים ולהתמודדות עם מצבים מורכבים עם בני נוער.

הכשרת צוותי הוראה (והורים) בקיום שיח אימוני עמוק ומשמעותי שיצור שינוי בדפוסי ההתנהגות אצל מתבגרים ומתבגרות, וממצב את הסמכות המקצועית (והסמכות ההורית) במציאות החיים הנוכחית בעידן החדש. כלים מצמיחים לבגרות ועצמאות. מדובר בתהליך סדנאי בו יוענקו כלים אימוניים באמצעות למידה חוויתית כמענה לאתגרי העידן החדש. ארגז הכלים יאפשר למבוגר האחראי (צוותי חינוך והורים) למצב עצמו כדמות יציבה ומשמעותית בחיי הבוגר.

פיתוח והפעלה

גוף חיצוני

גוף חיצוני

2022 - תשפ"ב

התוכנית היא פרי פיתוחה של ליאורה חיים, ומוצגת בספר "גונאם- חיים שלי - חינוך מתבגרים בעידן החדש".

צוותי חינוך שמעוניינים להיות המגדלור של התלמידים והתלמידות שלהם, שמוכנים להתנסות וליישם שיטות ותהליכי אימון וליצור תוצאות מיטביות. וכמובן, להורי התלמידים והתלמידות.

פירוט התכנית באתר גפ"ן