מתגייסים הכנה לגיוס: הגוזלים עוזבים את הקן
מספר תוכנית: 22662

צה"ל קורה(א) לך. תוכנית שתספק לכם את כל המידע על תהליכי הגיוס לצה"ל. השתחררתי לאחר 25 שנות שרות בצה"ל כמפקדת ומנהלת בית ספר מקצועי באגף התקשוב, במסגרת תפקידי הייתי חלק מהצוות שתכנן את יום המא"ה - מרכז הערכה למיון תעסוקתי למתגייס.ת. אניו יודעת כמה חשוב הידע המקדים וההנה לאן מגיעים. תוכנית שמפרטת את התהליכים מקבל צו ראשון ועד ההגעה לשערי מיטב (יום המא"ה, צו שני, ועדות רפואיות, קב"ן, ימי מיון, תאריכי גיוס ועוד).

פרטים כלליים

22662

פעילה

חיצוני - מגזר עסקי

חברתי - ערכי

הכנה לצה"ל | התמודדות עם מעברים

תוכנית חינוכית

מודעות עצמית | הכוונה עצמית | מודעות חברתית | התנהלות חברתית

תקציר ומטרת התוכנית

צה"ל קורה(א) לך. תוכנית שתספק לכם את כל המידע על תהליכי הגיוס לצה"ל. השתחררתי לאחר 25 שנות שרות בצה"ל כמפקדת ומנהלת בית ספר מקצועי באגף התקשוב, במסגרת תפקידי הייתי חלק מהצוות שתכנן את יום המא"ה - מרכז הערכה למיון תעסוקתי למתגייס.ת. אניו יודעת כמה חשוב הידע המקדים וההנה לאן מגיעים. תוכנית שמפרטת את התהליכים מקבל צו ראשון ועד ההגעה לשערי מיטב (יום המא"ה, צו שני, ועדות רפואיות, קב"ן, ימי מיון, תאריכי גיוס ועוד) התוכנית תספק הכרות מקרוב עם תהליכי הגיוס החדשים, שיטת הגיוס והמיון החדשה ותעזור להכין את המועמדים לשרות למה שתכף קורה ותסייע לשחרר מהלחץ, להגיע לתהליך עם וודאות שתייצר עבורם שקט נפשי.ממליצה שבמקביל לתוכנית למועמדים, יתקיימו מפגשי הורים שיסייעו בהגדרת התפקיד ההורי בעידן הזה, מתי הורים צריכים להתערב ומתי לשחרר וכיצד ללוות את ילדים בפרק הזה בחייהם.ן באופן מיטבי.

ללכת אל הנודע, זה לא מה שהכרנו בימים בהם אנחנו (ההורים והצוות החינוכי) התגייסנו לצה"ל, זו כבר לא אותה מערכת וגם לא אותם מתגייסים ומתגייסות. גם תהליכי המיון עברו שדרוג והתאמה, אוטוסטרדת הגיוס דוהרת קדימה כל הזמן וכדאי להכיר אותה כדי לא לפספס. מדובר בתוכנית של 3-5 מפגשים, בהם מפגשים עם מועמדי הגיוס ומפגשי הורים. התכנים מונחים באופן של הרצאה משתפת ומשלבים ידע עדכני לגבי תהליכי הגיוס. יש מקום לשאלות ושיח חופשי

פיתוח והפעלה

גוף חיצוני

גוף חיצוני

2022 - תשפ"ב

התוכנית היא פרי עבודתה של ליאורה חיים, בעלת 25 שנות ניסיון בליווי מתבגרים ומשפחות במסגרת שירותי הצבאי. מפקדת ומנהלת בית ספר מקצועי באגף התקשוב, במסגרת התפקיד טיפלתי בחיילים רבים.בעלת MA בחינוך מיוחד והתמחות בלקויות למידה.יועצת ומנחת הורים מוסמכת בשיטת אדלר ומנחת קבוצות מוסמכת מטעם מכללת גישות.

תיכונים, מיועד לשכבת י"א טרום גיוס ולהוריהם ולצוותי החינוך.

לאתר תכנית גפ"ן