1 דקות קריאה
תפסתי את הבת שלי מאוננת עם פרונו - אני בהלם !!!

אמא יקרה שהעלתה פוסט אנונימי בקהילת ההורים שלי - הורים למתבגרים עושים Restart, פוסט חשוב שניתן ללמוד ממנו לא מעט, מצב שמטלטל אותנו כהורים וגם מאפשר לנו להתגבר ולצאת לדרך, לדבר ולנצל את המצב הלא נעים לשיח וליצירה/ העמקת הקשר.

 וגם לחיזוק ההשגחה ובעיקר להכוונה למיניות מיטיבה שמעבירה מסרים חיוביים על מיניות ולא ההפך.אז נתחיל בזה שאנחנו כהורים נדרשים לתווך מיניות ממקום חיובי ולא לייצר חינוך מיני שהוא רק אזהרתי, רפואי וכזה שעוסק בהטרדות מיניות ובשמירה על עצמנו מאונס.חינוך למיניות חייב להיות מחובר גם לעובדה שמיניות זו מתנה של הטבע, והיא קיימת גם כדי לצרכי רבייה רבל גם לצרכי עונג.אני יודעת שאתם חושבים על ילדה בת 12 , בת10 או על ילד בגיל הזה לפעמים החיבור של מיניות לעונג נשמע להם מטריד, אז עצרו שנייה את ההלם ותבינו שילדים יכולים לאונן כדי להגיע לעונג והרגעה של הגוף שלהם ותכף אביר איך בידוק לתווך את זה ולמה זה כל כך חשוב.לפני זה תעשו עבודה על עצמכם, המבוכה של ההורים היא מבוכה מובנת, יש פה משהו מאוד אינטימי שיושב על המון אמונות, ניסיון וחוויות חיים והוא מעלה בכל אחד ואחת מאיתנו כל מיני תחושות, למול ילדינו יש מין חשש שאני עלולה להביך אותו, להכניס לו רעיונות לראש, הוא עדיין לא שם, זה לא לגילו וכו'.אז עצרולפני הכל דמיינו את הילדים שלכם בוגרים, עם בני/ בנות זוג שלהם, האם הייתם מעוניינים שתהיה להם מיניות טובה, כזו שתענג אותם ? תחזק את הקשר עם בני בנות הזוג?, תתין להם ביטחון ?אני מניחה שכן.כדי שזה יקרה בעתיד אנחנו עכשיו צריכים לעבוד איתם על תפיסת המיניות שלהם, על ההבנה של התפקיד של מיניות בחייהם, על היכולת שלהם לבצע שימוש נכון במיניות שלהם, בעיקר על המשמעות של לטעת בהם נקודת ייחוס משמעותית בנושא מיניות שתסייע להםן בים של פיתויים וסכנות במציאות , שאחת מהם היא פורנוגרפיה.אחרי שביצעתם את המחשבה הזו, עכשיו יש מבוכה גדולה, מבוכה היא בדיוק המענה הנכון, היא קיימת בגלל האינטימיות, מיניות היא פרטית והאנטימיות מחזקת את הפרטיות ומחזקת את הקשר, התקשורת. היא סממן מרכזי של מיניות בריאה, והיא זו שמייצרת את המבוכה.זה בסדר לומר זה קצת מביך אני יודעת, גם אני מבוכ/ה, אבל בכל זאת בוא/י נדבר על זה. זה בסדר שיש מבוכה כי היא מחזקת את המשמעות של הפרטיות והאינטימיות, זה לא בסדר שיש שם בושה או האשמה, או כעס או מבוכה שמייצרת בושה או שיתוק.לכן חשוב מאוד להתאים את השיח לגיל, ליכולת הרגשית של הילד וגם לנקודה שבה אנחנו כהורים נמצאים בה בשיח מולם, שיח מיני הוא לא שיח של פעם באף פעם , הוא שיח מתמשך שכל פעם מעמיק, מרחיב ומאפשר כמה דברים חשובים:

  1. רוגע וביטחון
  2. חיזוק הקשר
  3. ידיעה ברורה שיש להם כתובת להתייעץ ולקבל מידע נכון ומדויק
  4. תפיסת מיניות חיובית
  5. כבוד שלכם אליהם ולמיניות שלהם
  6. שמירה עליהם מפני התנהגויות מיניות לא מותאמות גיל, מפני פגיעה מינית, ומפני פריצות שזה ההפך מפתיחות.

שיח על מיניות צריך להתחיל בגיל אפס מבחינתי ושם הוא מתחיל במתן שמות נכונים לאיברי המין, פות פין ולא בולבול ומושמוש ועוד כל מיני שמות שמנכיחות את הבושה, ההסתרה ומייצרות תפיסת מיניות בסיסית של משהו שלא מדברים עליו.השיח יכול להיות שיחה של אחד על אחד והוא יכול להתקיים גם במסגרת שיחות שאני קוראת להם שיחות מעופפות, שאפשר להתחיל בהן כי זה מקל עלינו וגם עליהם קצת. שיחה כשאני מבשלת ושורקת שאלה לאוויר, שיחות בנסיעה הן תמיד טובות מצד אחד אין לאן לברוח ומצד שני העיניים בכביש וזה קצת מסייע במבוכה שנוכחת.מיניות זה לא רק יחסי מין, קונדום, מחזור וכו' - שיח על מיניות מתחיל בקשר, חברות, אהבה, הדרגתיות, עונג וגם כל השאר.שאלת האמא היקרה סבב סביב נושא האוננות והנה כמה נקודות ממש ממש חשובות שכדאי שתכירו , אני מצרפת פה גם פוסט מהאתר שלי עם כתבה מפורטת על נושא המיניות וגם קישור לשיחות על מיניות בפטדקאסט שלי.אוננותדבר ראשון שחייבים להבין אוננות היא בריאה ומותרת, אין שום בעיה עם העובדה שילד/ה נער/ה מאוננים, יש לנושא הזה כמה כללים חשובים שברגע שהם מתקיימים הכל בסדר.דרך אגב בסדנאות מיניות שאני עורכת לילדים/ות מתבגרים/ות זו השאלה הכי נפוצה שעולה , שהכי מטרידה אותם ולכן חשוב שתכירו היטב את הכללים.אוננות זו אחת הדרכים להירגע, ויחד עם זאת היא מאפשרת לאדם להכיר את הגוף שלו, להתחבר אליו וגם ללמוד איך הוא אוהב ויכול להגיע לעונג, לסיפוק מיני.בנים מאוננים יותר מבנות ולכן כשהם מגיעים ליחסי מין הם יודעים בדיוק איך זה מרגיש, איך הם מגיעים לשם, מה נעים להם ומה לא.בנות פחות מאוננות , תרבותית יש בנושא הזה מין טאבו, איסור, בושה וזה מגיע מהמקום שאשה תפקידה ללדת, מיניות גברים וכו'.בנות פחות מאוננות ואני חייבת לציין פה וכדאי שתדעו ותבינו, בנות צעירות שמתנסות ביחסי מין, כמעט כולן לא מצליחות להגיע לסיפוק מיני!!!יש בנות שגם בגילאי ה 20+ עדיין מזייפות אורגזמה, לא מצליחות להגיע אליה, מתביישות בזה, חושבת שהן לא בסדר , לא נעים להן לשוחח על זה, לרוב זה מייצר מתח וכאבים ביחסי מין (זה תופעה מאוד מאוד נוכחת ונפוצה) וסביב זה יש הרבה שתיקה, בעיקר של הורים ושל ילדים שלא מורגלים בשיח הזה ולא מסוגלים לשוחח ולעזור. יש שתיקה מאוד נוכחת.בשיחות רבות מאוד עם מתבגרות/ים בנושא הזה הנקודה הזו עולה כל פעם מחדש, הן פשוט לא מכירות את הגוף שלהן, לא מכירות את האיבר בגופן שאחראי על העונג, לא מכירות את העובדה שרוב הנשים לא מגיעות לסיפוק מיני מחדירה וכו' , לא מכירות את הדגדגן ואת תפקידו וכל זה נובע מהעובדה שאין שיח ומהעובדה שהן לא מאוננות (רובן).אלו נושאים חשובים מאוד מאוד לשיח עם הילדים שלנו.אז לשאלה של האמא היקרה לא צריך להיות בהלם שהיא מאוננות, צריך להיות שמחים על זה!!עכשיו לעניין הפורנוגרפיה:פורנוגרפיה היום זה לא מה שהיה פעם, סרטי הפורנו היום מבחינתי מסכונים לצפייה עבור ילדים ומתבגרים, מאוד מאוד אלימים, כוחניים, ובעיקר מציגים איברי מין בצורה מאוד מאוד לא מותאמת למציאות.כמה נקודות לגבי פורנוגרפיה:

  1. היא עלולה לייצר תפיסת מיניות מעוותת, של כוח, אלימות, ריצוי, השפלה, ולא של יחסים, תקשורת , הדרגתיות ועוד
  2. היא פוגעת בערך העצמי שלהם הם בוחנים את הגוף שלהם למול דוגמני הפורנו וחשים לא תקינים : "יש לי זין קטן" ,"יש לי שם שערות וזה מגעיל", לא אצליח, לא אהיה טוב/ה, זה אפילו מחזק את הבושה שלהם לבצע את התנוחות שמוצגות שם ועוד ועוד
  3. זה מייצר חרדת ביצוע, בעיקר אצל בנים שנעזרים באלכוהול כדי שיהיה להם תירוץ, זה מייצר גם הבנה לא נכונה של אלכוהול ומיניות וזה לפוסט אחר.
  4. זה מפחיד ומגעיל חלק מהילדים/ות
  5. סף גירוי - זה מייצר סף גירוי שלא קיים במציאות ואז הם מתמודדים עם בעיות של ביצוע במציאות , מגביר חרדה, מייצר תסכול גדול מאוד ובושה מאוד גדולה
  6. התמכרות - זה בהחלט עלול לייצר התמכרות לצפייה ולאוננות למול פורנו וזה אסון, חברים זו התמכרות התנהגותית שמייצרת כאב גדול מאוד מאוד, התשה של המחשבות, תלות באוננות, זה פוגע בהם בשגרת היום , מייצר המון כעס וכאב. אני מטפלת היום בהמון מתבגרים שמכורים לצפייה ולאוננות מול צפייה גם בנות (פחות אבל קיים) וזה מנגנון מאוד מסוכן, שמאוד הורס את הערך שלהם ומאוד פוגע. גם זה נכנס לתוכנית למניעת התמכרות התנהגותית שתצא בקרוב ממש עם הרצאה שלי בנושא הזה לקהל הפתוח ללא עלות - תעקבו !!!

לא ממליצה לילדים ומתבגרים /ות לצפות בפורנוגרפיה!!!דבר נוסף וחשוב ששכחתי, זה משנה את ההבנה על אינטימיות ומיניות!! בראש שלהם כשהם בבאקט מיני הם חושבים איך זה נראה מבחוץ במקום להיות עסוקים בעצמם ובפרטנר שלהם, הפנטזיות המיניות שלהם הופכות להיות כאלו שצומחות מול הפורנו לדוגמא : אני חולם לXXין את החברה שלי על השולחן בכיתה שכולם צופים בנו, ואז פשוט לחזור לשיעור...."סיפור אמיתי ילד בן 15 , שימו לב כמה מעוות זה :אין אינטימיותחשוב לו שכולם יצפו בו , מה שחשוב לו שיראו שהוא גבר ושהוא מXXין אותה!אין פה התייחסות אליה היא רק כלי שרת עבורואין מערכת יחסים רק אקט מיניאין משחק מקדים, חיזור, הקשבה לצרכים שלהממשיכים בשיעור , כאילו זה ריגוש או יצר שאני צריך לספק ובזה סיימתי, חשוב שזה יהיה לי מוכן למתי שארצה גם באמצע השיעורכל אלו מסרים והבנות מתוך צפייה בפורנו !!!!ובעיקר למול שתיקה של הורים בנושא הזה.אז נושא הפורנו מומלץ לשוחח על זה , נכון אנחנו מדברים ומסבירים שזה לא ככה במציאות אבל זה לא עוזר כשיש להם הצפה של דופמין והם מכורים , לקול שלנו אין משמעות למול המשקל של הסרט. לכן זה לא מספיק לומר להם ולחפור להם שזה לא ככהונכון שזה לא עובד איסורים כי הם יכולים לצפות איפה שהם רוציםאבל !!וזה אבל גדוליש לנו את הכוח להביא אותם להבנה למה זה רע, למנוע מהם התמכרות שתייצר בהם כאב וצער וירחיק אותם שנות אור מעונג ומיחסים וגם מעצמם.השיח הזה צריך להיות מורכב משיחות של על חיבור רגשי, על רגשות , על כבוד עצמי, על יכולת לשים גבולות ולהקשיב לגוף שליגם בנים היום צריכים לשעת להגיד לאיש היום המון בנים שזורמים ביחסי מין גם כשהם לא רוצים אבל לא נעים להם לעצור כי הבנות משדלות אותם - כן כן זה ממש ככהאז גם שיח על גבולות, איך אומרים לא, איך לא מרגישים אשמה, איך מכבדים את עצמנו ועוד זה שיח שמייצר הבנות מול הפורנומציצותגם זה הפך להיות טרנד חולני של בנים שפשוט מבקשים או דורשים שימצצו להם, בנות שמבינות שהן חייבות לעשות את זה כי הן חייבות לספק את הגבר.זה קורה כשהן במחזור אז הן "מקולקולות" ולא מספקות את הסחורה אז הן יכולות למצוץ במקום, והגרוע ביותר זה בנות שעושות את זה כדי לקבל הגנה, תשומת לב גברית, יחס ועודוחברים/ות יקרים תקשיבו היטב - זה קורה היום בגיל 12, 13 וזה אסון !!! זו פגיעה מינית לכל דבר וענייןוזה קורה מחשיפה לפורנוגרפיה שמתחילת בישראל של היום בגיל 7.אז פורנוגרפיה זה לא !!כללים לאוננות:

  1. לא מול פורנו ולא מול תמונות - אוננות היא חיבור לעצמי ולרגש שלי - ולכן היא נעשית עם העצמי , עם הדימיון והמחשבות.
  2. אינטימיות ופרטיות - לא מאוננים יחד, לא עושים את זה בצאט , לא מצלמים את זה, לא מחייגים לבחורה ומבקשים שתתפשט ומאוננים מולה - יש היום ילדים שמשלמים עבור שירותים כאלו באונלי פנס - לא מעט כסף. לא עושים השוואות למי ישי יותר גדול , בנות לא מצלמות את הפות ושולחות לחברות בנייד, לא שולחות לאף אחד !! גם לא בתמונה חד פעמית.
  3. בלי חפצים - בגיל ההתבגרות לא מומלץ להיעזר בחפצים, כמו ויברטור, מברשת שיניים וכו' - זה שוב מייצר סף גירוי לא מותאם מציאות , הצפה של דופמין, והתמכרות
  4. שליטה מלאה למול רצון - כלומר כשאני מאונן מתי שבה לי ולא בגלל שאני מרגיש שאני חייב, או בגלל שרק ככה אני נרגע/ת. זה מעיד על איבוד שליטה והתמכרות

הורים יקרים תלמדו לדפוק בדלת !!!!עוד נקודה אחרונהאחרי מקרה כזה שבוא "תפסתם" את הילד/ה באמצע עם פורנו חשוב להבין שזו מבוכה מאוד מאוד גדולה!!!! גם להורה וגם לילד.שתיקה אחרי דבר כזה היא אסורה , כי היא זורעת בושה ואשמה.לכן חשוב לשטוף פנים, להתנצל, להסביר על אוננות, לחבק , לחזק ולדבר על פורנו גרפיה לא דרך איסור ,אלא יותר דרך חיבור למיניות מכבדת, מותאמת וכזו שמשרתת את האדם ומיטיבה את חייו ולא להפך.אפשר כמובן להיעזר בספריםאני מצרפת פה - קישור למאמר על אוננות שניתן לתת אותו גם לילדים לקרוא- בסדנאות כולם מצלמים את השקך של 4 הכללים - זה חשוב להם.קישור לפודקאסט - גם ילדים יכולים להאזין כמובןקישור לתוכנית הרדיו שלי - יש שם הרבה מאוד מידע להורים ולילדיםקישור לבלוג שלי - לפרק של מיניותמי שמעוניין להירשם להרצאה שתעלה בקרוב בנושא התמכרויות למסכים , פורנו, הימורים וכו' רשמו לי ואכניס אתכם לתפוצה.